Online Diary ◕‿◕ najeeha ramli ◕‿◕: Justin Bieber

November 27, 2011

Justin Bieber

assalamualaikum all reader's trsayang ! hah mlam nie bosan sgt-sgt..ape lah jieha nie kan ary-aru bosan..entah pape lah kan..oke ary nie jieha nak buat entry about justin bieber..yelah maybe entry sebelom nieyh jieha penah buat kan ..tapi lau ade bnyak-bnyak pon ape salah nye kan..haha
baru-baru nie kan greyson chance ade mai come at malaysia kan..perggghh !
jieha tgok bile greyson uh muncul ..at facebook ramai yang bnding kan antare justin bieber and dye..atototo
dulu ramai yang bnding justin dengan cody bieber but skunk ngan greyson lak..alahai ~~

hah ! skunk jom bace about justin nieyh..penat tau jieha dok selongkar google,majalah..haha
semate-mate tok "justin bieber" tau..acctually jieha x nak korang salah sngke ngan justin nieyh..
Bieber dilahirkan pada 1 Mac, 1994, di London, Ontario, dan kemudian dibesarkan di Stratford, Ontario. Ibu Bieber, Patricia Lynn "Pattie" Mallette, berumur 18 tahun ketika mengandungkan Bieber. Mallette, bekerja sebagai seorang wanita biasa yang asalnya hanya memperolehi pendapatan yang begitu kecil sebagai pekerja rendah pejabat. Maka dari itu Bieber hanya tinggal berduan bersama ibunya di rumah kos rendah. Namun begitu, Bieber masih lagi kekal menghubungi bapanya, Jeremy Jack Bieber, yang telah berkahwin dengan wanita lain dan dikurniakan dua orang anak yang lain. Moyang Bieber sebelah bapa asalnya merupakan keturunan German yang berhijrah ke Kanada. Manakala keturunan ibunya pula adalah Perancis Kanada.
Ketika zaman kanak-kanaknya, Bieber sangat menyukai permainan hoki, bola sepak, dan catur; dia seringkali menyimpan aspirasi minatnya terhadap muzik dalam benak hatinya tanpa didedahkan pada orang ramai.Namun lantaran umurnya yang meningkat, Bieber mula mencemurkan diri untuk bermain dengan alat muzik konvensional seperti piano, drum, gitar, dan trumpet. Pada awal tahun 2007, ketika umurnya menjangkau 12 tahun, Bieber telah mula menyanyi Ne-Yo dengan lagu pertamanya "So Sick" dalam pertandingan menyanyi peringkat tempatan di Stratford dan memperoleh tempat ke-2. Lalu ibunya telah menghantar video persembahannya itu ke laman web YouTube untuk memberi peluang bagi rakan-rakan dan saudaranya melihat persembahannya dalam pertandingan itu. Selepas itu ibunya terus memuatnaik video persembahan Bieber ke Youtube bagi apa jua acara nyanyian yang Bieber telah sertai antaranya persembahan nyanyian bergenre R&B. Tanpa disangka-sangka semua video persembahan Bieber itu telah mendapat reaksi yang cukup hebat dan luar biasa dari masyarakat dunia sekaligus menaikkan popularitinya dengan cukup pantas ke arena artis antarabangsa...
cer tgok..hah ! kecik-kecik ag dah jadi superstar ! ..nie yang di kate kan tuah ayam nmpak di kaki tuah manusia nmpak dimanakan~~
acctually buka tu je tau ..ade bnyak lagi..
bace nieyh :



"Baby", merupakan lagu dari kedua dari album debutnya, yang memaparkan Ludacris, dikeluarkan pada bulan Januari 2010 dan menjadi hit yang terbesar setakat ini, charting di nombor lima di AS dan mencapai sepuluh besar di tujuh negara-negara lain. Dua single digital, "Never Let You Go", dan "U Smile" adalah tiga puluh top hits di Hot, US 100 dan ke atas dua puluh hits di Kanada Menurut ulasan pengumpul Metacritic,. album ini telah menerima " ulasan umumnya menguntungkan "Ini debut di nomor satu di US Billboard 200,. membuat Bieber solo lelaki termuda bertindak ke atas jadual sejak Stevie Wonder pada tahun 1963. My World 2.0 juga debutnya di nombor satu di Kanada Albums Chart, Ireland Album Chart, dan Australia Album Chart, dan New Zealand Albums Chart dan mencapai sepuluh besar negara-negara lain lima belas. Untuk mempromosikan album, Bieber muncul di beberapa program hidup termasuk The View, 2010 Kids Choice Awards, Nightline, The Late Show dengan David Letterman, The Dome dan 106 dan Park . Pada tarikh 10 April 2010, Bieber adalah muzik tetamu di Saturday Night Live . Pada tarikh 4 Julai 2010, Bieber dilakukan di Macy's Empat Julai Fireworks Spektakuler di New York City The single kedua dari World 2.0, My "Somebody to Love"., dikeluarkan pada bulan April 2010, dan remix yang telah dikeluarkan memaparkan Bieber mentor Usher. Pada bulan Jun 2010, mencapai 15 di Billboard Hot 100. Bieber tampil di Fieldhouse Conseco, pada Ogos 2010
Pada tarikh 23 Jun 2010, Bieber meneruskan tur rasmi pertama headlining, mulai di Hartford, Connecticut, untuk mempromosikan My World dan My World 2.0. Pada bulan Julai 2010, dilaporkan bahawa Bieber yang paling dicari untuk selebriti di internet. Pada bulan yang sama video musiknya, "Baby", melebihi Lady Gaga's "Bad Romance" untuk menjadi video YouTube yang paling banyak dilihat pernah. Pada bulan September 2010, dilaporkan bahawa Bieber menyumbang tiga peratus dari seluruh lalu lintas di Twitter, menurut seorang pekerja daripada laman rangkaian sosial.
Bieber mula merakamkan album keduanya pada bulan Julai 2010 di New York City Pada titik ini,. Kerana pubertas, suaranya lebih dalam daripada ketika ia merakam album pertamanya. Pada bulan April 2010, penyanyi membahas vokal berkomentar, "retak ini. Seperti setiap anak remaja, saya berurusan dengan itu dan saya mempunyai pelatih vokal terbaik di dunia. [...] Beberapa catatan yang saya dipukul" Baby "Aku tidak bisa memukul lagi Kita harus menurunkan kunci ketika aku bernyanyi hidup .." penyanyi Inggeris / penulis lagu Taio Cruz disahkan pada bulan Julai 2010 bahawa ia menulis lagu untuk album berikutnya Bieber. penerbit Hip hop Dr Dre menghasilkan dua lagu dengan Bieber pada bulan Julai 2010 tetapi tidak diketahui jika mereka dibuat untuk album, yang ketika ini kerana untuk keluaran 2011.
Bieber tetamu-bintang di premier musim dari drama kejahatan CBS CSI: Crime Scene Investigation, ditayangkan pada tarikh 23 September 2010. Ia memainkan "remaja bermasalah yang dihadapkan dengan keputusan sulit tentang saudaranya satu-satunya." Bieber akan terus muncul dalam episod kemudian musim sebagai cerita watak-nya berlangsung [45] Bieber juga akan membintangi filem 3-D tentang dirinya diarahkan oleh Step Up 3D pengarah Jon Chu dan dijadualkan untuk keluaran 2011 Februari ..
Bieber melakukan medley daripada "U Smile", "Baby," dan "Somebody to Love" dan secara singkat bermain drum pada 2010 MTV Video Music Awards pada tanggal 12 September 2010.
Bieber mengumumkan pada bulan Oktober 2010 bahawa ia akan menerbitkan album akustik, bernama My Worlds Acoustic. Ini akan dikeluarkan pada Black Friday di Amerika Syarikat dan memaparkan versi akustik dari lagu-lagu dari album sebelumnya, serta lagu benar-benar baru yang disebut "Berdoa" .
Pada November 28, 2010 Bieber dilakukan hidup di X Factor, sebuah acara bakat muzik di London dan menerima tepuk tangan berdiri meriah dari para juri, yang Simon Cowell, Louis Walsh, Dannii Minogue dan Cheryl Cole, serta dari para penonton.
video muzik Justin Bieber untuk lagu berjudul "pray" off nya "Worlds My Acoustic" album, menunjukkan dia melawat orang yang memerlukan di rumah sakit..
hah lau x silap jieha mase gempa bumi dulu..huh !
mulia jugak kan aty bieber nieyh ~~

#NOTA KAKI: so advised jieha jgn lah korang cepat sgt nak menilai orang lain..lagi-lagi gosip..baek or buruk bukan kerja kite tok menilai..btol x ? hehe .. #
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

2 oo blogger's respon at jieha:

imransyakir said...

justin bieber punye fan obses sgt... memuja-muja dia hahaha...xtau la dunia ni...

najeeha ramli said...

@imransyakir tu la pasal..mcm jieha pulak kan :D

ยช
Copyright © . All Right Reserved by Najeeha Ramli