Online Diary ◕‿◕ najeeha ramli ◕‿◕: Andai Itu Takdirnya .

November 28, 2011

Andai Itu Takdirnya .

assalamualaikum ..trlebih dulu jieha tujukan buat reader's yang sudi mai at blog jieha nieyh. .
pepetang cm nieyh x tau nak wat pe so jieha hupdate lah blog . .tadi mase dok-dudok teringat lak at satu novel yang betol2 tangkap leleh r lau kite bace..hehe
npvel ape ? alah novel siti rosmizah lah..yang "andai itu takdinya" . .mesti korang penah dengar kan. .


Novel ini memaparkan kisah Aleya yang menderita di awal perkahwinannya. Duka dan airmata yang dihadapi dalam rumahtangganya bagaikan sembilu yang menghiris pedih dan perit untuk ditanggung sendiri.
Sifat tabah dan sabar Aleya mendepani cabaran dalam rumahtangga ini akhirnya diakhiri dengan sinar bahagia.
Bagi insan yang bahagia dalam hidupnya, hargailah kebahagiaan itu kerana ia mahal harganya.Kita tidak akan terasa nikmatnya sehinggalah ia hilang drpd kita. Bagi yang sedang tercari-cari sinar kebahagiaan, pasti ada bahagia andai kita sabar, redha dan bertawakal kepada Allah swt..
Aleya, seorang gadis yang cantik dan berlatarbelakang keluarga sederhana,dalam diam menyimpan perasaan dengan seorang anak tokoh korporat yang ternama yang merupakan rakan sekuliahnya di Universiti, Syed Aizril. Syed Aizril, wajahnya yang tampan menjadikan dia kegilaan ramai gadis, limpahan kemewahan meletakkan ego dan kesombongan di singgahsana yang paling tinggi. Mentalitinya yang mementingkan darjat dan kedudukan telah menutup pintu hatinya untuk mendengar bicara hatinya sendiri.

Aleya yang terpaksa berkahwin dengan syed Aizril kerana telah diperangkap oleh kawan mereka Faizal...mereka kene tangkap basah...mahu tak mahu dorang kene kawen gak...tp zril membenci leya sepenuh hati....maklum laa dek kerana darjat dah kedudukan...leya hanya org kg jek...Leya juga dibuang keluarga sendiri oleh kerana perkara buruk ini....'Malam Pertama Leya telah dipukul oleh Zril'....Leya di dera oleh suaminye sendiri...dan Leya juga dirogol oleh insan bernama suami....sian Leyaaaa....Leya di hina...di dera...dipukul...di caciii...dan dihalau seperti anjing.....Zril dan keluarganya memang kejam....dan Leya mengandung anak Zril....Leya lari dan tinggal bersama kawan baik dia Umairah..sehingga bersalin bayi kembar....Zril yang mempunyai kekasih hati bernama Shrifah Emelin yg sedarjat dgn nya....dan merancang untuk berkahwin....Zril telah berkata sekiranya dia menikahi Lin maka talak akan jatuh terhadap Leya....dimalam majlis akad nikah...Zril dan ibu nya telah ditimpa kemalangan....ibunya cedera ringan dan Zril KOMA.....apakah kesudahnya nyer????....heheheheh....bli lerrr Novel neh yg selalu SOLD OUT!!!..
event novel nie cam dah lame kuar but..tak rugi lau korang beli..
ade pngajaran tau ..jieha dah bace dekat 5 kali..sedih. jieha hampir2 nk nangis tau ..(sumpah x typu) haha. .
k lah that's all tok petang nieyh..hehe jieha nak out g jalan2 at taman jap ..:D
# NOTA KAKI: tok korang yang belom bace g kdai buku baek g beli . . tak rugi tau ! #
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

2 oo blogger's respon at jieha:

aRa ❤ aFiq™ said...

minat bce novel eh.. akak ta minat.. sebab tebal.. haha

najeeha ramli said...

@aRa ❤ aFiq™ tak minat sgt lah..tengok tajuk jgak lah kak..lau best bace lah..nie jieha trikut2 kaean..sbb uh cm jiwang2 sket :D

ยช
Copyright © . All Right Reserved by Najeeha Ramli