Online Diary ◕‿◕ najeeha ramli ◕‿◕: cinta itu buta ..

November 21, 2011

cinta itu buta ..

assalamualaikum untok all reader's yang mai singgah jenguk-jenguk blog jieha yang x bape nak lawa nieyh :D
oke..hari nieyh jieha nak jiwang-jiwang sikit..jieha nak share something ..it's about love..maybe ramai yg penah dengar "cinta itu buta" or "love is blind"..
memang betul cinta cinta itu buta..

disebab kan cinta ramai yang snggup buat ape saje..
oke..now let's raed's :
1. Cinta itu buta tatkala kedua-dua pasangan atau salah seorang dari mereka tiada penglihatan atau dalam bahasa mudahnya buta.. Jadi sudah pastilah sukar untuk mengambarkan paras fizikal pasangan tersebut.. Namun yang menariknya kadang kala pasangan ini memiliki cinta yang lebih kukuh berbanding manusia normal.
2. Individu yang cantik tetapi pasangan hodoh.. Kalau hodoh paras rupa masih ok tapi hodoh dari segi perangai, sikap dan sebagainya… Malahan ada yang sanggup berkorban untuk pasangan yang terang-terang tidak akan menjadi pasangan yang mampu membimbing mereka.. Jadi mungkin mata individu tersebut telah dibutakan.. Macammana?? Wallahualam
3. Pasangan yang hanya mengharapkan harta semata-mata.. Terdapat beberapa kes di mana gadis yang muda berkahwin dengan lelaki yang telah layak untuk digelar datuk( bukan datuk pangkat) .. Dan ada antara mereka yang memikirkan harta yang dapat melalui perkahwinan tersebut.. Rasanya yang ini semua orang tau.. Mata mereka dibutakan oleh duit dan harta…
4. Situasi ini lagi teruk.. Individu berpasangan dengan pasangan yang berjantina sama??? Kenapa ?? Apakah yang telah menyebabkan mata mereka buta?? Adakah tidak cukup lelaki/wanita di muka bumi ini?? Hanya mereka-mereka yang boleh menjawabnya..
5. Yang terakhir sering kita lupa.. Kita sering lupa untuk menyintaiNya.. Kita sering menyanyangi antara satu sama lain tapi kadangkala kita terlupa menyintai Pencipta kita.. Mungkin kita telah dibutakan dengan cinta-cinta yang lain?
ade sorang kawan jieha nieyh tanye jieha..dye tnye salah ke nak bercinta..bercinta itu tak salah kalau kite still tahu batas-batas kite..
pade jieha kdg-kdg kita tdk mghagai cinta...knp?? sbb,kta blum mrsai khlngan dia... kdg-kdg kita rsai cinta dia,tp msih xpcya,np?? sbb... kita sllu fikir negatif ttg dia.. kdg2 kita xsdr ati kita btl2 mnyayangi dia,knp?? sbb,kita tnjuk ego xnk mngalah.. hgailah org yg sygkn kita..sbb kita akan mncarinya bila dia sudah tiada di sisi lagi.. sesal pun sudah tiada guna..
oke..that's all tok entry kali nieyh ..hope korang enjoy :D

# NOTA KAKI : so jieha nasihat kan..cari lah someone yang betul=betul sayang at korang..yang paling penting that's someone bertanggungjawab..jangan hanye pandang rupe coz kalau pndang rupe x kemane pon..bile tua kerepot jgak .. betul x ?? so renung-renung kan lah ye.. :D #
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

2 oo blogger's respon at jieha:

Jom Makan said...

Cinta jadi buta bila menggunakan mata nafsu..kan2?

najeeha ramli said...

@SpeakerSekolahyup2..btol tu :D

ยช
Copyright © . All Right Reserved by Najeeha Ramli