Online Diary ◕‿◕ najeeha ramli ◕‿◕: tips macamane nak pujuk si dia yang merajuk..

November 10, 2011

tips macamane nak pujuk si dia yang merajuk..

assalamualaikum reader's..acctually kan hari nieyh jieha cam x de mood sngat lah..entah ape kene pon x tau lah..majok x de yang nak pujok kowt..
bukan ape..pagi tadi time at skolah eppy je..yelah kan hari last skolah tok sesi 2011..ahahakk
tapi mnjelang malam je ..tibe-tibe x de mood lak..
pape pon..jieha nak share satu tips dengan korang sume ..hope korang enjoy keyh..pade yang nak cube-cube tips nieyh lau dah succses jgn lupe g tau jieha keyh .. >.<






oke-oke jom check !
(1) Ucapkan kata-kata "manis"
Manis tidak semestinya manis bukan? Ketika si Dia tengah merajuk, cuba anda bergurau senda dengan dia dengan menggelarkan si Dia, "bucuk", "comot", "manje" dan sebagainya. Dalam pada itu, selit-selitkan ayat-ayat power anda dalam perbualan tetapi masih mengekalkan perkataan-perkataan manis seperti yang saya sebutkan tadi. Adalah amat kelakar bagi saya sehinggakan saya pun sedang tersengih pada ketika ini. ..

(2) Bertolak ansurlah dan bijak dalam membuat keputusan
Memang sukar untuk kita bertolak ansur tetapi tidak bermakna kita kalah sekiranya kita mengalah. Dalam situasi sebegini, anda haruslah bijak dalam membuat sesuatu keputusan. Sekiranya si Dia merajuk dan anda tidak berjaya memujuknya, gunakan gaya anda yang tersendiri dalam memujuk hatinya. Dengan ini, anda kelihatan bijak dalam membuat keputusan.
(3) Nyanyikan lagu buatnya
Ha...tips ini merupakan bagi saya tips yang paling ultimate. Kalau ditanya, berapa ramai yang sanggup nyanyi untuk kekasihnya? Pernah tak anda menyanyikan lagu untuk kekasih anda? Mungkin jawapannya ramai yang mengatakan tidak. Tetapi, saya pernah. Saya tidak berkata bohong. Saya pernah dendangkan lagu kepada kekasih saya. Dan kami siap berkaraoke di dalam phone lagi. Kami berduet bersama-sama. Adakah si Dia akan tersenyum dan ketawa? Sudah pasti ya. Kerana dapat mendengar suara buah hatinya menghiburkan dirinya. Tidakkah ianya menggembirakan? Sudah pasti senyuman terukir di bibirnya.
(4) Marah dengan orang lain.. pada waktu itu andalah tempat dia meluahkan perasaan dan menjadi tempat mengadu. Kadang-kadang dia bukan merajuk dengan anda seorang sahaja, merajuk kepada kawan-kawan contohnya, atau kepada pensyarah universiti. Pada waktu itu jalankan peranan anda untuk membentuk dia. Sebagai lelaki, anda perlu matang dan bersikap memimpin.
(5) Memberitahu perkara yang sebenar. Dengan erti kata yang lain, jangan berdolak-dalik dan jangan sesekali berbohong. Perempuan akan menerima sekiranya anda berlaku jujur kepadanya. Terus terang dengan dia dan cuba fahamkan dia, insya-Allah si dia akan menerima. Selain dapat mengeratkan semula perhubungan, kepercayaan dia kepada anda juga bertambah, selepas ini jika situasi seperti di atas berulang, dia sudah memahami.
attention please !!
sometimes kan korang kene tau gak kenape someone uh bole merajuk right ??
oke-oke..maybe dye merajuk sebab :
# Tidak dapat apa yang diinginkan
Si Dia menginginkan sesuatu dari anda, tetapi anda tidak memberikannya. Sebagai contoh, Si Dia ingin memakan roti canai (kenapa pasal roti canai pulak ni?), tetapi anda tidak mahu, dan anda ingin makan benda lain. Jadi, si Dia pun merajuk sebab dia hendak jugak makan roti canai. Payah jugak ni. #
# Cemburu
Ya, ini merupakan faktor utama kenapa si Dia merajuk. Dia cemburu disebabkan ada sesuatu yang cuba mengambil anda dari dirinya. Seperti kawan-kawan, pekerjaan, keluarga dan sebagainya #
hah !..so renung-renung kan lah ye.. >.< -----------------------------------------------------------------:D # NOTA KAKI : "A true relationship is when you can tell each other anything and everything. No secrets and no lies.. ! ♥ "..bak kate suhaimi mior hassan "kalau berpacara tu jgn lame-lame..lau dah berkenan cepat-cepat lah masok meminang ..>.< ..jngan lupe like fanpage jieha sekali ye..tande sokongan korang at jieha.. #
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 oo blogger's respon at jieha:

ยช
Copyright © . All Right Reserved by Najeeha Ramli