Online Diary ◕‿◕ najeeha ramli ◕‿◕: Kenangan Sampai Jannah .

December 7, 2013

Kenangan Sampai Jannah .

Assalamualaikum korang . now tepat pukul 10 a.m . rindu dengan blog . last published 30 october 2013 . now dah 7 disember 2013 . lame kan . sekarang semua nya dah berubah dah . tak macam dulu . bila bace alik entry-entry lame macam kelakar pulak . yelah semua tu tinggal kenangan and akan tetap jadi kenangan , time tu zaman budak sekolah lagi . posting entry pun macam havoc , haha aku tak nafi kan apa yang aku lalui hari nieyh tak same macam ape yang aku lalui dulu . dulu hidup always dengan kawan-kawan . pergi sekolah jumpa kawan . balik sekolah deal dengan kawan nak keluar ramai-ramai. bile weekend hangout sunway pyramid . hangout sane sini . tak macam sekarang . masing-masing dah bawak haluan masing-masing and ada tanggungjawab sendiri . zaman sekolah kite selalu dikelilingi kawan-kawan . semakin hari aku semakin sedar . semakin aku meningkat dewasa semakin aku kenal dunia luar . semakin aku kenal ramai orang yang pelbagai ragam . jujur ! semakin lame aku rase pemikiran aku semakin matang berbanding dulu . dulu aku selalu menangis . selalu mengharap pada yang tak pasti . tahun 2013 semakin melabuhkan tirai . banyak kenangan yang tercipta sepanjang tahun 2013 .tahun 2013 lah aku mula mencorak langkah untuk jadi yang lebih baik . lebih bertanggungjawab . berdikari untuk masa depan . semua pahit manis tetap akan jadi kenangan . tahun 2013 jugak lah kali terakhir aku jumpa arwah iemal . kali terakhir aku bercakap and borak dengan arwah . walaupun perkenalan dengan arwah terlalu singkat tapi meninggal kan seribu satu kenangan . alhamdulillah aku sempat lawat arwah sepuluh hari sebelum arwah kembali kepada PenciptaNYA buat selamanye . mase tu arwah koma and dalam wad icu . sampai ke hari nieyh aku masih terase kehilangan arwah , tapi aku akur . . akur and redha dengan ketentuan Ilahi . aku redha . .insan yang selalu buat aku tergelak dengan karenah nya telah pergi meninggal kan aku buat selamenye . rase sedih turut di rasai adik aku . dorang kawan rapat . . dear iemal , segala kenangan tetap akan tersemat dalam ingatan aku buat selamanye . tenang lah kau di sana . aku tau kau bukan jenis yang cepat putus asa . aku tau dah lawan penyakit kau semampu mungkin .. segalanya dah tertulis , tanggal 20 september kau meninggal kan kami buat selamaye . insya'allah suatu masa aku akan lawat pusara kau ,. suatu masa jugak aku akan ke SANA . kau tunggu kiteorang ye mal . aku masih tak boleh nak lupa gelak tawa and semua conversation kite . semoga roh kau dicucuri rahmat dan ditempatkan dengan orang-orang yang beriman . aminn ~ semakin aku melangkah ke depan semakin ia mengajar aku erti kehidupan , . Ya Allah pintaku agar kau ketemukan aku dengan orang-orang yang baik . jauhkan lah aku dari berjumpa dengan orang yang salah ,. done . thankz kepade reader's yang masih bukak blog jieha ea , thankz jugak tok yang selalu inbox jieha tanya bila nak mula menaip entry baru .acctually jari jemari dah kaku . haha ape pon makaseyhh and enjoy keyh . Assalamualaikum . :)
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 oo blogger's respon at jieha:

ยช
Copyright © . All Right Reserved by Najeeha Ramli