Online Diary ◕‿◕ najeeha ramli ◕‿◕: Apa Itu SETIA .

June 13, 2012

Apa Itu SETIA .

بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
assalamualaikum korang . . weng -weng ~~ ahaha
btw kan lame kan jieha tak hupdate . . nevermind ary nieyh jieha nak share something . . topic nieyh ade banyak syokk . . bagi sesape yang ae couple and sape2 yang kaki jiwang tu syok lah kan . . benda yang jieha nk share dengan korang nie pasal SETIA ..sape kata setia tak penting?? so apa sebnarnya erti setia dalam cinta??
oke . . let's read ~~




Semua org ckp Setia..Namun semuanya bohong..ramai diluar sane tak tau apa erti setia..cayalah.. Ramai tanya..perlu ke setia??? dah la tak ada ikatan yang wajib/suci/akkad..kene plak zaman moden ni..tukar2 pasangan macam tukar baju..belum tentu kite setia..pasangan nak setia..sebab itu jgaklah ramai org yang amik jalan pendek dengan cubaan bunuh diri coz kekasih tak setia..semuanya mengarut..kenape lahnak bazirkan nyawa tok org yg tak sayang kita .?? betul tak ?


Kesetiaan tu tersangat penting, coz kita dh terima tanggungjwab daripada pasangan kite itu untuk menjadikan dirinya hanya satu dihati kita sewaktu kite mengambilnya sebagai kekasih. Pakai, makan nya kite jaga..kalau tak, tak kan luka kat jari pun antar wad kecemasan kan..(mula-mula couple..)..sedihnya kalau tanggugjawab atau amanat yang seharusnya kite jaga itu, tidak kite tunaikan…?sama tak dengan penipuan…? Jangan sesuka taburkan janji jika kite tak mampu untuk tepati dan jangan mengata cinta kalau kita tidak mampu untuk memberikannya sepenuh hati..so tahan lah nafsu jgn mudah sebut "Aku cinta padamu.." haha (Y)


Ingatlah, hidup kite macam roda, tidak semestinya kite sentiasa berada di atas. Jika kite permainkan hati org lain, suatu masa kite juga akan dipermainkan… Dan pada waktu itu, penyesalan tak da guna dah Setiap apa yg kite lakukan pasti ada balasanya, hanya masa yang dapat menentukan

Untuk insan yang menjaga kesetiaan terhadap pasangan, korang adalah yang terbaik siyes..wanita2 yang dahagakan kesetiaan mesti cari korang. Jadilah insan yang boleh membahagaian pasangan kite tanpa rasa jemu even selalu je pasangan cakap jemu. Jika korang dicurangi, jaganlah bersedih ataupun berdendam, tetaplah menjadi yang terbaik. Kerana korang mempunyai maruah diri, jangan samakan diri korang dengan insan yang tidak setia. korang telah melakukan yang terbaik untuk pasangan korang dengan menjaga keperibadian diri dengan sebaiknya. Mereka tidak pandai menjaga harga diri mereka. Suatu hari nanti mereka akan menyesal dan akan menyedari akan kebaikan yang anda lakukan



Tidak penting utk kita ketahui sama ada pasangan kita jujur, ikhlas atau setia dengan kita yang penting Allah tahu kita bagaimana, dan Allah tidak akan mensia-siakan apa yang kita lakukan… Tawakal dan redha lah ..

# NOTA KAKI : tapi kan bagi jieha . . bukan tak leh nak setia .. nak setia tu bole tapi biar lah kite setia pada ALLAH S.W.T yang satu dulu .. bukan ape if kite setia dengaNYA gerenti tak rugi . . betul tak ? :)
k lah korang sampai sini je lah coretan jieha tok entry kali nieyh . . gtg :)
assalamualaikum :) #
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

4 oo blogger's respon at jieha:

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

janji untuk setia.. setia pada yang satu.. hehehehe

najeeha ramli said...

@Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine hewhew . . betul tuhh setia pada yang satu :)

Nurrul Hazieqah said...

Siapa yang tak nak setia.. habaq kat kami lah.. errkk..

*Setia memang susah nak cari. tapi bila dah jumpa kena jaga dengan seelok2 nya...

takut geget jari kemudian hari :P

najeeha ramli said...

@Nurrul haha betul tu nurrul :)

ª
Copyright © . All Right Reserved by Najeeha Ramli